sobota, 1 września 2018

Pierwsza zajawka

Nadszedł czas na pierwszy post tego typu na tej stronie. Przede wszystkim jestem bardzo szczęśliwy, że w tak krótki okres Królestwo Kociaka uzyskało olbrzymie zainteresowanie, piętnastu obserwatorów i aż trzy i pół tysiąca wyświetleń. Nie są to kolosalne liczby, ale ja dzięki Wam czuję, że warto bloga rozwijać.

Jeśli mówimy o rozwijaniu, pewnie większość z Was zauważyła pojawienie się ankiety. Chciałem na sam początek otrzymać opinie na temat strony i doczekałem się ich. Ankietę na ten moment wypełniło czternaście osób, z czego na prośbę jednej z nich nie publikuję w dzisiejszym poście jej wypowiedzi otwartych.
Każde pytanie (poza pierwszym, gdyż było ono wprowadzeniem) opatrzę swoim komentarzem, tak samo jak wypowiedzi, które przykuły moją uwagę.
Uwaga! Ze względu na komfort czytania i inne ważne sprawy, które chcę omówić, fragment z ankietą został przeniesiony na sam koniec!


Jak wspominałem wyżej, Królestwo Kociaka spotkało się z olbrzymim zainteresowaniem z Waszej strony, co niezwykle mnie cieszy. Ponieważ na moim blogu nie ma aktualnie żadnej listy wyjawiającej blogi, które zgłosiły się do recenzji i na nią czekają, postanowiłem na dobry początek przedstawić Wam, co pojawi się w najbliższym czasie.
Przede wszystkim, na recenzję aktualnie czekają trzy blogi: Slaves of Delta, Nine Lives oraz Avenley River. W takiej też kolejności zamierzam je ocenić, choć moje zamiary w tym przypadku mogą ulec zmianie (tutaj chcę przeprosić Avenley River, że to ich recenzja nie będzie pierwsza, mimo iż zgłosili się przed pozostałymi blogami). Gdzieś pomiędzy, bądź też po recenzjach pojawi się artykuł na temat szablonów.
Następną rzeczą, którą chciałbym poruszyć, są zmiany, które zamierzam wprowadzić od dnia dzisiejszego. Są one głównie zastosowanymi przeze mnie sugestiami podesłanymi przez Was w ankiecie. Wszystkie wypowiedzi znajdziecie na dole.
Pierwszą z nich jest ustalenie konkretnego czasu wydawania recenzji, artykułów i innych postów. Od teraz wszystkie posty będą wstawiane o godzinie dziewiętnastej. Według sugestii, którą otrzymałem, będzie to rozwiązanie dobre pod tym względem, że każdy będzie mógł wcześniej przyjść i w związku z tym o tej porze może uzbierać się większa ilość osób chętnych do dyskusji i ewentualnych pytań. Ja, jako administrator, również będę wtedy przebywał na chacie i będę odpowiadał na Wasze pytania ;)
Chciałem też ustalić konkretny dzień wstawiania postów, ale niestety nie jestem pewny, czy bym się tutaj nie przeliczył z czasem. Jeśli uda mi się w przyszłości wypracować rytm wstawiania publikacji w konkretnym dniu, to najpewniej zostaniecie o tym poinformowani. Informacja dotycząca godziny wstawiania postów pojawi się już niedługo w widocznym miejscu na blogu.
Następnym pomysłem jest stworzenie "poczekalni", czyli stałej listy blogów, które czekają na ocenę. Dzięki temu nie będziecie musieli czekać do zajawki, aby zobaczyć, jak się sprawy mają. Lista pojawi się już niedługo!
Trzecią sprawą, również ważną, jest szablon. Jak będziecie mogli przeczytać w wynikach ankiety, opinie na jego temat są różne. Rozmawiałem z Maggie, która zgodziła się dokonać w najbliższym czasie poprawek w szablonie, które również mi rzuciły się po Waszych opiniach w oczy, między innymi datę postów czy dwa różne podpisy bannerów. 
Niedawno jednak dowiedziałem się, że dziewczyny przyszykowały dla mnie niespodziankę w postaci innego szablonu. Zastrzegły, że zmiana nie jest obowiązkowa, aczkolwiek jestem mile zaskoczony i dziękuję za ten czas i wysiłek włożony w przygotowanie go. Tu mam dla was szybką ankietę w komentarzach: wolicie nowy szablon czy aktualny, tylko z poprawą błędów? 
Mam tu dwie wersje kolorystyczne: różową i niebieską. Według mnie różowy jest nieco zbyt kobiecy, ale jeśli zdecydujecie, że warto zmienić ten aktualny na nowy, to nie będę z tym miał problemu :)

Różowa wersja kolorystyczna
[Kliknij na obrazek, aby przenieść się do strony z podglądem]


Niebieska wersja kolorystyczna
[Kliknij na obrazek, aby przenieść się do strony z podglądem]


A teraz, nie przedłużając, zapraszam do przeczytania wyników ankiety.

Ankieta "Królestwo Kociaka - Wasza opinia"
[Z góry przepraszam za stosowanie cyfr zamiast słów w przedstawianiu odpowiedzi, chciałem aby łatwiej można było sobie te informacje przyswoić]

1. Na sam początek - co sądzisz o szablonie bloga? Czy jest Twoim zdaniem estetyczny, czy wygodnie się z niego korzysta, czy nie bolą Cię od niego oczy?
Szablon jest niebywale estetyczny, według mnie jest idealny i bardzo mi się podoba. Kolory są idealnie dobrane, etykiety dobrze zrobione, podobnie jak gadżet nad postami. Jedyne, co mi się nie podoba to stopka posta.
Jestem osobą mało wybredną, mało co mnie razi. Szablon uważam za cudowny, kociak na nagłówku jest przeuroczy!
Jest naprawdę śliczny, nigdy wcześniej podobnego nie widziałam. Ma bardzo ładną kolorystykę - jak na ogół zielony do mnie nie przemawia, tak tutaj wszystkie barwy są przemiłe dla oka i do siebie pasują. Mogłabym się wpatrywać w cały dzień. Korzysta się z niego wygodnie, osobiście nie mogę znaleźć ani jednej wady.
Mimo że jestem człowiekiem wybrednym i czepialskim, szablon pomimo swojej funkcjonalności jest dosyć... Może ujmę to inaczej. Spełnia swoją funkcję, ale brak mu konkretnego stylu, wyrazu. Efektów jest wiele, jak gdyby twórca chciał do niego wcisnąć wszystko, co zna. Sprawia wrażenie, staromodnego. Generalnie proponuję zrobić nowy :/ Super, że jest utrzymany w jednej kolorystyce. Nie przepadam za tym odcieniem zieleni, wolę taką z przesunięciem ku żółtemu odcieniu. Szkoda tylko, że zieleń trochę atakuje oczy. Nagłówek jest dosyć zatłoczony. Mamy trzy czcionki, grafikę kota, ikony i menu, to za dużo. Menu proponuję umieścić pomiędzy nagłówkiem a gadżetami, kształt zmienić na prostokąty. Tekst, który styka się z krawędzią koła wygląda nieestetycznie. We wszystkich gadżetach czcionka jest inna niż w postach. Ostatnim irytującym elementem jest data w poście. Wyłazi poza całość, trochę jak taka purchawka :D
Mi się nie podoba. Nawet korzystając tylko z jednego koloru, można przesadzić z odcieniami i jest ich za dużo. Tekst najeżdża na obramowanie z kropek, które same w sobie jest brzydkie. Drugie obramowanie styka się z pierwszym. Biały tekst na jasnym odcieniu zieleni jest ciężki do przeczytania. W nagłówku nie podobają mi się białe koty, gdyż mają różne wielkości. Data postu jest za duża i zjada litery, sama "kropelka" nie wydaje mi się pasować do ogółu, gdyż jest zaokrąglona. Czcionka gadżetów jest za mała przez co trudno się czyta, bądź też nieodpowiednio dobrana do takiego rozmiaru. Suwaki w kolumnie są bezsensownie, ponieważ tekstu w gadżecie nie jest dużo i psują wygląd bardziej, niż te stampy (które wypadałoby dodać w czarno-białym zestawie, gdyż dodają niepotrzebnych barw). Niepotrzebnie są też dwa różne efekty "Kliknij na banner, aby przenieść się na stronę!". Dwa różne formatowania etykiet też nie przypadły mi do gustu. Nie rozumiem też cienia pod strzałkami, w archiwum, który z jasną strzałką wygląda źle. Czcionka w tytule gadżetu (kolumna) też nie wygląda dobrze, wydaje się za ciasna i litery na siebie najeżdżają.
Moje zdanie na ten temat może być mało wiarygodne. Powodem tego jest fakt, że kocham koty! Tak na serio. Moim zdaniem szablon jest czytelny, wyraźny i można na nim znaleźć to, czego się szuka.
Jest to jeden z ładniejszych jak i zarazem praktyczniejszych szablonów jakie widziałam. Kolorki są śliczne, mimo, że królestwo nie jest złote ;3
Nie podoba mi się ikona daty. Wydaje mi się, że nie pasuje do szablonu. Przydałoby się w niej zmniejszyć czcionkę, albo w ogóle datę przestawić tak, aby była nad zieloną linią, gdzie jest tytuł notki. Następną rzeczą jest suwak z prawej strony bloga. Wydaje mi się, że gradient na nim psuje cały gadżet, a on sam jest ciut za gruby. Można spróbować go zmniejszyć o 2px.
Jest ciekawy i przemyślany - na blogu łatwo wszystko odnaleźć. Nie do końca pasują mi jedynie te 'łezki' z informacjami o poście.
Szablon jest bardzo miły dla oka, a zarazem czytelny. Super się z niego korzysta, wszystko łatwo znaleźć. A do tego jest prześliczny!
Jest jak najbardziej w porządku
Jest bardzo ładny i stonowany, kalorostyka nie razi w oczy, a do tego roztacza taki spokojny nastrój. Nie ma żadnych błędów, nic się nie przesuwa. Trochę mało widoczne etykiety i krzywo zamieszczony czat (za bardzo po prawej). Dużym plusem są te trzy okienka na górze - daje to ciekawy efekt. Cały szablon jest uporządkowany, estetyczny i wygodny.
Myślę, że jest ok. Do jednego się przyczepię - te tabelki, kolumny, jak zwał tak zwał pod nagłówkiem mają nieco zbyt rozciągnięty tekst.

Na podstawie powyższych wypowiedzi mogę stwierdzić, iż zdania na temat szablonu są raczej pozytywne, choć dużo osób wytknęło pewne wady - niektóre się powtarzały, inne nie. Z większością waszych wytknięć się zgadzam, natomiast niektóre pomysły, m.in. przerobienie stampów ma czarno-białe nie uważam za dobre. W przypadku tego wymienionego przed chwilą pomysłu to sądzę, iż stampy są akurat taką formą grafiki, która powinna wyróżniać bloga na tle innych i dlatego każdy z nich powinien posiadać inny styl, kolor czy czcionkę - sam wolę widzieć w kolumnie mnóstwo kolorowych znaczków aniżeli ponurą, smutną masę.

2. A co z grafikami promującymi bloga? Podobają Ci się, a może nie? Odpowiadają ci jej rozmiary, czy jakiegoś Ci bardzo brakuje?
Są bardzo ładne.
Tutaj również wszystko jest bardzo dobrze zrobione.
Są naprawdę, naprawdę prześliczne i wspaniałe! Zwłaszcza stampy skradły moje serce, nie mogę się na nie napatrzeć. Bannery również cudne, wszystkie zdjęcia, barwy oraz czcionki do siebie pasują. Myślę, że wymiary są dobre i będą pasować na każdym blogu czy profilu.
Tak, ale proponuję trzymać się jednego banneru w kilku rozmiarach, aby uzyskać lepszą rozpoznawalność.
Są śliczne, jednak nie sądzę, by ktoś korzystał z takich ogromnych grafik (pomijając stampy)
Wszystko jest dobrze.
Szczerze jakoś nigdy nie patrzyłam na grafiki promujące bloga, jako, że sama ich nie używam (chyba, że stampy, które akurat jakoś mi się nie podobają) więc, w sumie nie wiem czy są dobre, czy nie. Mimo to, poza stampami, bardzo mi się podbają.
Banery są ładne, jednak pierwszy, widniejący na stronie z grafiką, jest większy od reszty. Sugerowałabym zrobić jakiegoś stampa, tak dla urozmaicenia strony i, żeby było coś do wstawienia w małej wielkości.
I właśnie tutaj według mnie nie jest już tak ciekawie - bannery są za duże, nie dopasowane kolorystyką do bloga (co moim zdaniem wygląda po prostu źle). W dodatku same w sobie nie są jakieś 'odlotowe', tak samo słabo wykonane stampy itp. Generalnie nie zachęcają, aby gdzieś je wkleić.
Grafiki są bardzo ładne i myślę, że rozmiary też są okej, w każdym razie mi nic nie brakuje. Dodałabym tylko jakiegoś jasnozielonego stampa (bo mi inne kolory do bloga nie pasują XD)
Jest ok
Chyba niczego mi nie brakuje. Nie są jakieś wyjątkowe, ale ujdzie. W tym pierwszym dużym napis zlewa się z tłem.
WINCYJ WINCYJ I WINCYJ! Poproszę trochę więcej tych w średnim rozmiarze, bo mi jej brak :C

Tutaj też zdania są mieszane, choć głównie przeważają pozytywne opinie. Mogę was już tutaj zapewnić, iż tak, będzie nowa dostawa stampów i bannerów, tym razem nieco mniejszych - planuję też poprosić o jeden, główny banner, który będzie przedstawiony w kilku rozmiarach.

3. Czy chciałbyś, aby pojawiło się więcej grafiki promującej?
  • 10 osób jest na tak
  • 4 osoby są na nie
4. Czy według Ciebie dobrym pomysłem jest tworzenie stampów dla blogów, które chciałyby nawiązać współpracę, a ich nie posiadają? Postaraj się uzasadnić swoje zdanie.
Oczywiście. Nie każdy blog posiada stampy, a współpracę chciałby zawrzeć — to dobre wyjście, oczywiście miły gest z waszej strony, twojej, jak i pani grafik, w której stronę biję pokłony.
Hm, pomysł jest bardzo dobry. Jeśli graficy też wyrażają na to chęci, to nie ma co ograniczać. Mało który blog ma stampy, taka propozycja mogłaby być dla nich zachęcająca, jeśli idzie o współpracę.
Myślę, że jeśli będziesz mieć taką chęć i nie będzie to dla ciebie problem, jest to dobrym pomysłem, rozgłos w końcu bardzo pomaga.
Jeśli ktoś się chce promować, to niech sam zadba o swoje grafiki.
Tak, ponieważ estetyczniej wszystko wygląda, jeśli jest takie samo, w takim samym rozmiarze, tak samo zaprezentowane.
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałam pytanie... Uważam, że blogi, które nie zrobiły same stampów uważają, że nie muszą ich posiadać. A robić za kogoś coś, czego sam nie zrobił nie ma sensu.
Tak. Jak dla mnie bannery są zbyt duże, a stampy to takie urocze i małe, zawsze gdzieś to wsadzisz... No ogólnie bjut.
Pisałam o stampach trochę wyżej, ale powtórzę: 1. Są ładne i estetyczne. 2. Są praktyczniejsze i szybciej się je wstawia. 3. Nie robi się ich długo. 4. Urozmaicą wybór grafik.
Pytanie jest trochę nie jasne - tworzenie stampów dla ich blogów? Jeśli tak, raczej nie popieram. Według mnie każdy blog powinien zorganizować sobie grafikę we własnym zakresie.
Myślę, że tak. Współpraca zawsze przyniesie korzyści dla obu stron, a dodatkowo stworzenie stampa przyniesie ze sobą dobrą opinię o Tobie
Jest to dobry pomysł, zawsze większy rozgłos
To trochę zależy od zamysłu na bloga. To blog z recenzjami i artykułami, nie z grafiką. Myślę, że lepiej byłoby albo z tego zrezygnować, albo faktycznie dodać taką zakładkę, żeby autorzy mogli się zgłaszać po grafikę i dodać to do ogólnego planu na bloga.
Nie. Czemu? Bo tak. Nie, żartuję xD Po prostu mogłoby to zostać.. hm, wykorzystane przez blogojanuszy, chcących grafiki za darmo. Wystarczy?

Kolejne pytanie z mieszanymi odpowiedziami. Tutaj jednak rozwiązanie sprawy nastąpiło samo - pani mająca robić stampy zrezygnowała, twierdząc, iż w roku szkolnym nie będzie mieć już czasu na  ciągłą zabawę z grafiką. Niestety, moi drodzy, od teraz będziecie musieli sami zaopatrzyć się w stampy.

5. Czy sam pomysł wymiany grafikami między Królestwem Kociaka a innymi blogami uważasz za dobre przedsięwzięcie?
  • 12 osób sądzi, że to bardzo dobry pomysł
  • 1 osoba nie ma zdania
  • 1 osoba ma własne zdanie: "Tak, ale jeśli nie ma pojawić się recenzja, to lepiej by było w zakładkach "Sojusze" i.t.p., nie ma stronie głównej"
  • żadna z osób nie sądzi, że jest to zły pomysł
Tu tylko szybko wyjaśnię, dlaczego wymiany są w kolumnie - po pierwsze, są widoczne na pierwszy rzut oka, a po drugie niestety aktualny szablon nie przewiduje możliwości dodania kolejnej strony.

6. Czy podoba Ci się wygląd postów z recenzjami - czy nie przeszkadza Ci umieszczanie zdjęć w mini galerii na samym końcu posta, czy tekst się nie zlewa, czy wygodnie się czyta?
Wygląd jest dobrze przemyślany, czyta się bardzo wygodnie, czcionka jest idealnie dobrana. Galeria pod koniec posta to naprawdę świetny pomysł!
Taka forma zdecydowanie jest najwygodniejsza, nic nie trzeba zmieniać.
Oczywiście! Czcionka oraz jej wielkość sprawiają, że tekst jest bardzo dobrze czytelny. Jego podziałowi też nie mogę nic zarzucić. Myślę, że pomysł z galerią jest świetny. Oddzielenie tekstu od zdjęć polepsza czytelność, a sama galeria wygląda bardzo ładne i estetycznie (na plus zasługują też podpisy zdjęć!).
Grafiki lepsze byłby w tekście, nie na końcu.
Jest troszeczkę za ciasno i lepiej byłoby ustawić line height na 1.7
Czyta się przyjemnie. Tekst jest przejrzysty i dobrze się dobrze pisany. Pomysł z mini galerią jest naprawdę fajny, ponieważ można wizualnie zobaczyć to, co jest w tekście nie musząc przy tym skakać między Królestwem Kociaka a danym blogiem.
Jasne, że mi się podoba. Jak już mówiłam kocham twój styl pisarski. Galeria jest pomocna, to takie ładne zakończenie recencji.
Jedynie mam wątpliwości do wstawianego banera na początku notki. Są za duże odstępy, chodzi mi o te entery. Przez ten zabieg post trochę straci na wizualności.
Tak, czyta się je bardzo przyjemnie. Co prawda umieszczenie zdjęć na samym końcu posta wydaje się rozwiązaniem raczej nie często spotykanym, ale wydaje mi się, że dzięki temu recenzja staje się bardziej przejrzysta.
Pierwszy raz widzę taką formę i przyznam, że bardzo mi się podoba. Wszystko jest czytelne, a galeria ma legendę, co jest naprawdę bardzo fajnym pomysłem.
Jest dobrze
Poza tym, że w drugiej recenzji jest inne formatowanie podpisu banneru, niż w reszcie, a przecież chyba można byłoby wybrać taki banner, żeby pasował do pozostałych, nie mam żadnych zastrzeżeń. Ewentualnie można by oddzielić bardziej części recenzji (szablon, fabuła, i.t.p.), żeby ktoś kto n.p. chce przeczytać wszystkie jeszcze raz w poszukiwaniu informacji o częstych błędach w szablonach, miał do nich łatwiejszy dostęp. Ale obawiam się, że to zepsułoby charakter tych recenzji, bo są one pisane z bardzo płynnymi przejściami od jednego tematu do drugiego.
Jest ok ^^

Zdecydowanej większości podoba się styl pisania recenzji, choć i tu przewinęło się kilka wytkniętych przez Was błędów. Zamierzam w przyszłości zwrócić na nie uwagę. Teraz szybko słówkiem wyjaśnienia, skąd pomysł na galerię zdjęć na końcu posta - otóż początkowo zdjęcia miały być wplatane w tekst, ale już przy pisaniu pierwszej recenzji był moment gdzie wyglądałoby to tak, że pojawi się zdjęcie, pod nim dwa zdania i znowu zdjęcie. Uznałem wtedy że wygląda to nieestetycznie i może wybijać czytelnika z lektury, tak więc zrezygnowałem z tego pomysłu.
Co zaś do przedostatniej wypowiedzi dotyczącej podziału recenzji, to zdradzę że taki pomysł też na początku się pojawił, ale został odtrącony przez myśl o tym, iż moje recenzje są dość różnorodne - w jednej recenzji jestem w stanie poświęcić fabule dłuższy kawałek tekstu, w innej jest to tylko kilka zdań. Poza tym nie ukrywam tego, że każdy blog jest inny i przykładowo nie każdy będzie miał stronę z terenami czy miejsce do zakupu ekwipunku w postaci eliksirów czy broni. Jestem tu skłonny zauważyć to, że taki podział, w którym u kogoś czegoś brakuje może lekko dezorientować. Zresztą kto czytał moje posty ten wie, jak bardzo lubię przy okazji jednego tematu poruszać inne ;)

7. Co sądzisz o recenzjach? Podoba Ci się styl, w jakim je piszę? Chciałbyś się do czegoś przyczepić?
Recenzje? Robią wrażenie. Po pierwsze, nie nudzą, intrygują, dzięki czemu czytelnik jest ich "więźniem" (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) do końca. Zawarte są w nich i dobre strony, i złe, a sam autor ocenia bloga, co jest najważniejsze, obiektywnie — nie słodzi, ale nie ukazuje tylko minusów, a również plusy. Jego bystre oko zauważa wiele rzeczy, na które nie każdy zwraca uwagę. Gratuluję talentu.
Nawet jak krytykujesz, to się lekko uśmiecham, bo masz bardzo przyjemny styl pisania. Fajnie i lekko się to czyta.
Recenzje napisane są rzeczowo i starannie, widać, że przygotowujesz je z uwagą. Cieszę się, że błędy oraz niedociągnięcia zauważasz i opisujesz tak taktownie. Twój styl pisania jest niezwykle przyjemny oraz płynny, gładko przechodzi od jednego tematu do drugiego. Oczy same się cieszą przy czytaniu, ponownie nie znajduję niczego do zarzucenia.
Więcej szczegółów, czasem mam wrażenie, że to tylko część recenzji, napisana trochę powierzchownie. Po prostu, chce się tego więcej.
Jeżeli nastolatek pisze dla nastolatków to jest wszystko okey. W przeciwnym razie niektóre słowa mogą być odbieranie prymitywnie i chamsko.
Recenzje są fajne i nie ma do czego się przyczepić.
(pierdziele tego jest więcej XDD) Jakoś u ciebie nie potrafię znaleźć czegoś co nie podoba mi się w twoim stylu. Nie lejesz wody, można się pośmiać, wszystko ładnie, pięknie
Nie mam żadnych zastrzeżeń. Poruszają wszystkie ważne punkty w blogach i luki, których zabrakło.
Tak jak poprzednio - masz, że tak powiem, 'przyjemny' styl pisania i w trakcie czytania recenzji jedyne co mnie irytuje, to jej koniec.
Nie mam się do czego przyczepić! Recenzje są bardzo fajnie napisane, masz lekkie pióro, więc czyta się je z przyjemnością i aż chce się więcej
Nie ma się do czego przyczepić
Poza tym, że druga recenzja ma inne formatowanie podpisu pod bannerem, a przecież dałoby się chyba wybrać taki banner, który pasowałby do reszty (no chyba, że blog ma tylko jeden, wtedy przepraszam), nie mam nic do zarzucenia. Ewentualnie możnaby bardziej oddzielić od siebie poszczególne części recenzji (szablon, fabuła i.t.p.), to ułatwiłoby czytanie osobom, które n.p. chcą przeczytać wszystkie recenzje jeszcze raz w poszukiwaniu informacji o często popełnianych błędach w szablonach. Obawiam się jednak, że to zepsułoby te płynne przejścia między poszczególnymi tematami, które są dość charakterystyczne w tych recenzjach i świetnie napisane. Uważam, że rezygnacja z tego nie byłaby wskazana. Nie wiem, czy jest jakiś złoty środek.
Nie.

Cieszą mnie bardzo te pozytywne komentarze na temat przecież najważniejszy - stylu pisania recenzji.
Chciałbym tylko tu dodać, co do opinii piątej, że nie mam pojęcia, gdzie moje słowa mogły zabrzmieć chamsko. Jeśli rzeczywiście tak jest, to prosiłbym o wskazanie konkretnych fragmentów, abym mógł to przemyśleć i zastanowić się, czy nie mógłbym napisać tego lepiej.

8. Czy pisanie poza recenzjami artykułów o kwestiach dotyczących blogów jest według Ciebie dobrym pomysłem? Odpowiedź uzasadnij.
Tak, jest to bardzo dobry pomysł. Recenzje recenzjami, w końcu Królestwo to ocenialnia, ale niekiedy artykuł się przyda, chociażby dla urozmaicenia.
Tak, czegoś takiego brakuje w blogosferze. Takie posty mogłyby służyć jako pomoc na grupowcach, wprowadzać nowych, kto wie, może mogłyby pouczać starszych wyjadaczy ze złymi nawykami. Wyplenienie złych zachowań w cenie.
Myślę, że tak - w blogosferze zdecydowanie brakuje takich tekstów, a jeśli masz na nie pomysł oraz chęć, to z pewnością pomogą niejednej osobie.
Tak, takie artykuły się przydadzą.
Uważam to za dobry pomysł, dzięki, któremu młodzi blogerzy będą mieli punkt wyjścia, a starzy zobaczą co jest aktualnie modne.
Nie musimy trzymać się aż tak narzuconych ram. Chętnie poczytałabym coś o tematyce blogowej między recenzjami. Może dzięki temu czegoś nowego i ciekawego się dowiem.
Oczywiście. Szkoda by było gdybyś się ograniczał tylko do recenzji.
Myślę, że to dobry pomysł, zwłaszcza dla początkujących twórców, którzy będą mogli w jakiś sposób poprawić swoje dzieła wspierając się o taki notki.
Tak, moim zdaniem brakuje zarówno blogów z recenzjami, jak i tego typu artykułami.
Osobiście uważam, że tak i jeśli masz na to ochotę, to bardzo popieram, bo poza ocenialniami, nie ma chyba żadnych blogów, które poruszałyby takie typowo rpg-owe kwestie (jeśli o takich mowa oczywiście).
Oczywiście
Zdecydowanie tak! Poradniki, czy tak zwane ,,newsy'' (czy cokolwiek innego) uczyniłyby blog ciekawszym, urozmaicając treść. Do tego byłyby przydatne, a mówiąc szczerze chyba brakuje w blogosferze aktualnie czegoś takiego.
O, chętnie ^^ Bardzo mi tego brakuje. Miało być coś takiego, ale już ni ma.

Same pozytywne odpowiedzi, tak więc komentować nie będę ;)

9. Czy chciałbyś, abym napisał artykuł o szablonach i grafikach blogowych - co powinno charakteryzować te dobre oraz artykuł o tworzeniu postaci - jak stworzyć postać, która nie wyjdzie na Mary Sue i będzie się nią pisać z przyjemnością?
  • 12 osób chciałoby oba te artykuły
  • 1 osoba chciałaby tylko artykuł o szablonach
  • 1 osoba chciałaby tylko artykuł o tworzeniu postaci
  • żadna z osób nie wyraziła sprzeciwu w tej kwestii
10. Które tematy chciałbyś, aby były poruszone w dalszych artykułach?
  • wszystkie 14 osób chciałoby artykuły o administracji oraz o przyczynach szybkiego upadania blogów
  • 12 osób chciałoby artykuł o absurdach i głupich błędach pojawiających się na blogach
  • 11 osób chciałoby artykuł o prawach autorskich
  • 9 osób chciałoby artykuł o postaci przywódcy
  • 3 osoby dostarczyły własne pomysły: "Hej, a może coś na temat wymyślania ciekawych wątków do pisania. Odechciewa się pisać, jak widzi się, że opowiadania zmierzają znowu do taniego romansu bądź oklepanego dramatu",  "Może coś o regulaminie, dokładniej jakie punkty wydają się być zbędne itp. Wiem, że to raczej kwestia indywidualna, ale każda ocena sytuacji się przyda" oraz "Newsy, jeśli byłaby jakaś drama n.p. z udziałem kilku blogów"
  • nikt nie zaznaczył odpowiedzi "nic z powyższych"
Cieszę się, że tematy przypadły Wam do gustu. Co zaś do indywidualnych pomysłów, wszystkie rozważę, pierwsze dwa rysują mi się w głowie, trzeci pomysł zaś wymagałby ode mnie śledzenia losów wielu chatów i ogromu zdjęć i nie wiem czy miałbym na to czas (no, chyba że ktoś chciałby zostać moim oficjalnym informatorem). Poza tym nie jestem przekonany, czy publiczne wywlekanie brudów na wierzch byłoby dobre.

11. Czy chciałbyś artykuły na podstawie przeprowadzanych przeze mnie ankiet?
  • 11 osób wyraziło chęć zobaczenia tego typu artykułów
  • 2 osoby nie mają na ten temat zdania
  • 1 osoba nie wyraziła chęci zobaczenia tego typu artykułów
12. Czy chciałbyś posty informacyjne, tak zwane "zajawki" dotyczące przyszłości bloga?
  • 11 osób chciałoby zajawki dotyczące przyszłości bloga
  • 2 osoby podesłały własne odpowiedzi: "Nie wyobrażam sobie za bardzo, jak to by miało wyglądać. Jeden czy dwa raczej by nie zaszkodził, ale większa ilość chyba nie miałaby sensu." oraz "Mogłoby się coś takiego pojawić, jednak nie w wypadku recenzji, czy artykułu. Wtedy mógłby się zrobić bałagan i spam."
  • 1 osoba nie ma zdania na ten temat
  • żadna z osób nie wyraziła sprzeciwu
13. Co sądzisz o atmosferze na blogu? Czy czujesz się tam komfortowo, a może warto coś zmienić?
Według mnie — świetnie. Co ważne, administrator jest naprawdę świetną osobą.
Przyjemnie jest tu wrócić, bo ciągle ktoś siedzi na chacie i można pogadać!
Atmosfera jest wspaniała! Wystarczy spojrzeć na choć kilka wypowiedzi na chacie, by zauważyć, jak miło tu przebywać. Propozycja żadnej zmiany nie przychodzi mi do głowy.
Jest ok.
Jest naprawdę przyjemnie
Błagam niech nic się nie zmieni! Atmosfera jest lepsza niż ją sobie na początku wyobrażałam.
Jak dla mnie jest to jeden z przyjemniejszych blogów. Miłe jest na pewno to, że Koteczek jest prawie, że 24/7, więc zawsze można sobie z nim porozmawiać. Osoby, które tutaj wpadają też są wspaniałe, zachowują się kulturalnie, więc. Jakoś nie mam żadnych zastrzeżeń.
Dobrze się czuję na blogu i pisząc na chacie.
Bardzo miło rozmawia mi się na chacie. Co prawda wpadam tam tylko raz na jakiś czas, ale zawsze widzę tam rozmowy 'na poziomie'.
Jest bardzo miła. Na czacie nie ma nikogo, kto zachowywały się nieprzyjemnie, autor jest bardzo miły
Jest komfortowo
Jak na razie mało ludzi na czacie, ale jedna osoba, którą spotkałam była bardzo miła. Myślę jednak, że nie trzeba nic zmieniać, albo to przyjdzie z czasem, albo po prostu tak będzie. W końcu, wybacz za to określenie i nie zrozum mnie źle, to blog użytkowy. Ludzie wolą siedzieć na czacie na swoich blogach i szukać osób do wspólnych wątków, niż czuwać na czacie na blogu z recenzjami. Myślę, że kiedy pojawią się artykuły i zachęcisz do dyskusji na czacie, pojawi się więcej osób i wynikną z tego różne pożyteczne porady. Wiadomo, każdy ma inne doświadczenie i gusta, a ja już cieszę się na myśl o czymś takim. Możesz także wyznaczyć jakąś konkretną godzinę wstawiania postów, wtedy czytelnicy zbiorą się o tej godzinie i będą czekać, czy dzisiaj pojawi się coś ciekawego, a przy okazji zapoznają się z sobą i razem popiszą. Innym moim pomysłem, jest wyznaczanie w artykułach konkretnej godziny na dyskusję na ten temat. To zebrałoby ludzi w tym samym miejscu i czasie, a nie każdy wchodzi kiedy indziej i się wymijają.
Jest git, kosiam to

Tutaj również dziękuję za miłe słowa, pomysł z przedostatniej wypowiedzi wykorzystany ;)

14. Czy byłeś kiedykolwiek świadkiem nieprzyjemnej sytuacji na mojej stronie?
  • 13 osób nie zauważyło żadnych nieprzyjemności na mojej stronie
  • 1 osoba doświadczyła nieprzyjemnej sytuacji na mojej stronie
15. Jeśli odpowiedziałeś "tak" na poprzednie pytanie, opisz dokładnie zdarzenie, jeśli pamiętasz podaj również nazwy użytkownika osób biorących w tym udział.
Dopiszę tylko, że to pytanie pojawiło się trochę za wcześnie i zaskoczy mnie odpowiedź "Tak".

Mogę tu tylko powiedzieć, że taka sytuacja jednak miała już miejsce, co można wywnioskować po wynikach pytania nr 14. Wiem o całej sytuacji, jednak na prośbę tej osoby opisu nie publikuję.

16. Czy zgłosiłbyś do mnie swojego bloga?
  • 7 osób odpowiedziało "tak"
  • 3 osoby podesłały własne odpowiedzi: "Zastanawiam się nad tym, ale na razie chcę go jeszcze trochę dopracować. :)", "Musimy go z adminką ogarnąć, więc wtedy może, możę :>" oraz "Już to zrobiłam, aczkolwiek musimy ogarnąć te zmiany"
  • 2 osoby nie mają bloga do zgłoszenia
  • 1 osoba odpowiedziała "może"
  • 1 osoba odpowiedziała "już to zrobiłem!"
  • nikt nie odpowiedział "nie'
17. Czy poleciłbyś Królestwo Kociaka swoim znajomym?
  • 12 osób odpowiedziało "zdecydowanie!"
  • 2 osoby odpowiedziały 'raczej tak"
  • nikt nie odpowiedział "raczej nie" lub "w żadnym razie!"
18. Czy chciałbyś abym opublikował wyniki tej ankiety i opatrzył swoim komentarzem?
  • 11 osób jest na tak
  • 2 osobom jest to obojętne
  • 1 osoba jest na tak, ale nie życzy sobie publikowania swoich wypowiedzi
W związku z powyższymi wynikami nie miałem żadnych skrupułów aby się nimi z Wami podzielić.

To już wszystko na dziś, gratuluję tym którzy wytrwali do samego końca i znieśli bez szwanku ten ankietowy bałagan ;)

6 komentarzy:

  1. Ja jestem za różowym, chociaż zaryzykowała bym stworzenie czegoś białego, lub szarego

    OdpowiedzUsuń
  2. Oba szablony są dobre, ale niebieski wydaje się być dziwnie zamglony na obrazku i moim zdaniem marnie to wygląda. W takim razie bardziej jestem ku niebieskiemu.
    Ale aktualny też może zostać ~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ku różowemu*
      NIe ma jak to po kilku dniach zauważyć, że walnęło się błąd.

      Usuń
  3. Mi zdecydowanie bardziej podoba się ten obecny. Nie chcę urazić autorek, bo na pewno włożyły one mnóstwo pracy, ale ten nowy jest taki przeciętny, niczym się nie wyróżnia... Ten aktualny jest bardzo charakterystyczy, ładnie stonowany i po prostu mi się podoba. :)
    Jeśli chodzi o kolorystykę, to uważam, że różowy jest trochę mdły i taki nijaki, a niebieski bardzo chłodny... Nie lepszy byłby zielony, czy szaro-jakiś? Jeśli już nowy, to bardziej skłaniałabym się ku niebieskiemu, choć tak w sumie jakikolwiek wybierze Kociak, nie zrobi mi jakiejś super różnicy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej byłabym za stworzeniem szablonu szaro-białego z elementami jakiegoś innego koloru. Ale jeżeli chodzi o powyższe szablony, to zdecydowanie bardziej skłaniam się ku różowego, ponieważ niebieski wydaje mi się, jak napisała powyżej Amika, zamglony.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem za różowym, bo niebieski... po prostu nie pasuje. Ale tak czy siak ja wolę ten aktualny, przyzwyczaiłam się, tym bardziej, że jest według mnie oryginalny.

    OdpowiedzUsuń